pIcIsAn

My photo
I write a lot. Every seconds, every hours, every day, every month. But I realize you won't come back.

2010-10-23

Second [ Mr If ]



         Kali kedua. aku bertemu kau semula. Di saat aku menganggap kau telah mati bersama serpihan kenangan. Kau muncul bersama senyuman yang selama ini aku cari dan rindui.Namun, ia bukan untuk aku.

         Benar. Sangat perit. Tatkala kau berlalu 2 tahun yang lalu. Aku yang polos hanya mampu menerima ucapan membunuhmu. Sudah berapa gelen airmata ini mengiringi pemergianmu melangkah meninggalkan aku. 

        Bukan aku tidak berusaha membuang kau. Tanyalah semua jiwa. Aku sangat bersungguh - sungguh. Mungkin kerana senyumanmu masih tertinggal dan mampat di dalam setiap perbuatan dan percakapanku. Jangan lah hukum aku atas kesalahan itu.

        'Brownies' yang kau beri masih rapi di bawah katil. Walau tidak sebesar 'Tonggeng', kadang - kala aku masih mengintainya di balik cadar. Nampak aku sangat terhegeh - hegeh kah?. Semuanya kerana kau.

       Mengapa muncul dahulu kalau bukan aku yang ingin kau pilih?. Senang saja kau menelefon dan mengatakan tidak mampu meneruskan rasa cinta dan sayang. Malam itu, ku susun semua pemberian dan nota nota yang kau gubah. Carilah titisan air mata ku di setiap ayat - ayat cintamu. 

      Sifat aku sangat menyusahkan kau. Maaf. Itu hanya berlaku apabila aku sudah terlalu menyayangi. Kau tidak selesa. Aku tahu. Itu saja cara aku meluahkan cinta. Dahulu, kau selesema. Miss W kata, sebaik saja kau melihat aku, baru lah kau melebarkan senyuman ikhlas. Aku terharu kerana pernah menjadi sumber kekuatanmu ketika kau lemah. Jadilah penyokong aku sekarang kerana aku sangat rapuh.

     Sila hadirkan diri dalam hidup aku pada 3 November 2010. Itu saja aku pinta.



 second - brown eyed girls

        


2 comments: