pIcIsAn

My photo
I write a lot. Every seconds, every hours, every day, every month. But I realize you won't come back.

2011-12-31

Noah and Allie
























do you think that our love can create miracles?







believe in me
and die with me.

2011-12-25

Perihal Cuti Sebelum Sepatutnya

Angin bertiup sangat kencang tika ini. mujur ada Alexander menjadi benteng.





Seluar sawa batik yang terpaksa dibeli kerana hanya jeans saja yang tersarung.



memang rasa gembira bermain simbah - simbah cecair masin ke mata masing - masing.
tapi, aku bercuti sebelum masanya.
sebelum membaling dadu pada jawapan aneka pilihan,
sebelum menulis formula statistik di tudung sebagai cubaan meniru.
namun, aku tetap gembira.


P bebel kat S = tidak tahu kenapa, sarapan dan makan tengah hari di PD tidak seenak di Kl. owh, berlagak sungguh.

2011-12-23

Perihal menatap mata Ah Chai



bila aku masih duduk di bangku sekolah , berdiri di atas meja sekolah,
aku percaya persamaan akan membawa kebahagiaan dalam hal ehwal geli - geli.
itu masa hormon aku memberontak.

bila dah duduk sama taraf dengan meja ni,
aku mula mempertikaikan
dan aku mula sangsi asmara
persamaan hanya akan menjadikan hal ehwal geli - geli menjadi bosan
pudar dan malap

kau pendiam, dia pendiam                    = suasana tanah perkuburan.
kau suka merah, dia pun sama   = mau gaduh seminggu pasal warna saja.
        
tapi aku tidak salahkan orang yang mempunyai banyak persamaan.
mungkin hubungan lebih erat.
cuma untuk aku, tidak lah.
kerna aku yakin dua watak berbeza
akan membentuk hal ehwal geli - geli yang menarik.


P bisik-bisik kat S = dah mcm motivator. cit.

2011-12-14

50/50

semua orang sibuk nak tgk Ombak Rindu yang x brape ombak tu.
gua rileks je pegi tgk movie 18 ke atas ni.
but seriously,
apa yg 18 sgt sbnarnya?

adakah kerana scene ini?
                   

                
adakah kerana ayt itu?





  
this girl is cute


isn't they lovely?


this movie is teaching me about how to know who is there for you while you need them.
you will realize that only parents that can accept you no matter who you are.
and you will find a true friend that can face all this worse thing together.


P pesan kat S = i just can't imagine myself having serious disease. seriously. 

2011-12-10

you know you love me







thanks for being mine. again.
i'm not gonna let you down. again.

2011-12-03

Humpty Alexander Dumpty

Puss in Boots = cute, awesome, tricky, noble heart.

Humpty Alexander Dumpty = round, engineer, full of ambition, avengeful.

Kitty Soft Paws = sexy, masculine, independent, seductive.

a cute and colourful movie. funny too.






i just can't resist his enchanting eyes. really. 

2011-11-29

kau, kau yang begitu keras

kau tahu
aku memang berasa gembira dapat melihat kau semalam
tersenyum
bersama harumnya lavender yang harmoni
terlihat di mata sepet kau
sebenarnya jiwa kau merindui aku
tetapi masakan kau mahu mengaku
genggaman tangan aku yang kau sambut erat
telah menjadi bukti

aku tidak suka orang ketiga
yang malaikat mahupun syaitan
mereka hanya membuat genggaman tangan kau menjadi longgar
jujur
aku memang terkilan
apabila kau menerima kata-kata
menyuruh kau berkeras hati
menolak aku jauh ke gaung kesepian
dan gua kesedihan yang gelap

lagu yang aku nyanyikan malam itu
hanyalah irama syahdu dan punah
hati aku sangat sendu
melihat kau mengelak pandangan mata aku
dan menolak usapan lembut di jemari kau

aku telah berjanji
jika kau tidak kembali pada 30 november
aku tidak akan menaruh harapan lagi
akan hentikan segala-galanya
jiwa wanita aku juga punya maruah
walau mungkin aku akan kehilangan cinta yang paling ikhlas dan romantis


'kalau ada jodoh, kita jumpa di pelamin' Amy Alexander, 2011


kad yang kau beri pada umur aku menjadi 20



2011-11-19

Topman hitam

aku masih tidur dengan baju yang masih terlekat dengan bau kau.
aku mahu kau.
tolong jangan suruh aku buang baju ini
ini saja yang tinggal untuk memastikan aku terus bernafas.




2011-11-18

kosong yang kosong

andai kau korek hati aku yang lara ini, pasti kau terjumpa satu ketulan besar yang bercahaya.
itu adalah engkau. jika ketulan itu dialihkan, maka aku tidak akan bernyawa lagi.
teman - teman kau kata mengambil aku menjadi kekasih adalah keputusan paling bodoh pernah kau lakukan. tapi, pernahkah kau tahu,
mengambil engkau sebagai kekasih adalah keputusan paling mulia pernah aku ambil.
aku tahu jiwa lelaki kau yang begitu sensitif sangat terluka.
namun, jiwa syahdu wanita aku lebih tersayat dengan semua kata - kata hina kau.



aku sudah penat. aku mahu berehat. tapi hati rawan aku menginginkan kau menemani mimpi malamku.
sejak kau mengeluarkan kata -kata keji, saban malam aku diganggu igauan ngeri.
tampak benar jiwa aku terganggu dengan cercaan yang menghiris itu.


AKU TIDAK MAHU KEHILANGAN KAU KERANA AKU SUDAH MULA PERCAYA KAU ADALAH SEGALA - GALANYA.

jadi, sila kembali ke sisi gadis picisan yang hina dina ini.
jika jiwa kau sudah tidak sekutu, aku redha. aku cuba redha.

2011-11-16

bukan balang biasa

hati memang kadang - kadang gemar mencurangi tubuh badan
membuat pandangan orang menjadi rumit
dan sulit


hati yang berjauhan
membuat aku rindu pada hembusan nafas ceria
yang sering dikhianati
oleh rasa pedihnya cemburu


aku sering juga mengusap
balang penuh kasih sayang itu
untuk memastikan ia sering bercambah
dan kekal setia menemani aku
tapi kadangkala 
balang itu menjadi kotor
maka aku perlukan kau untuk memastikan ia suci kembali


alam dan dunia yang berubah
telah membuat aku jarang melayani balang itu akhir - akhir ini
hanya kau saja tetap setia
pernah juga balang itu hampir pecah
kerana kegagahan tangan kita
mampu juga diselamatkan


aku ingin ia kekal di situ
bersih
wangi
tanpa sebutir hama pun
dan aku tahu
caranya mudah saja
kau dan aku perlu bersatu.















2011-11-14

yong tau fu berbau duit

yong tau fu td x berbau wang sgt la. lebih kepada bau - bauan ketidakikhlasan.


semalam aku lihat ada mesej - mesej daripada gadis - gadis genit dan ranggi dalam inbox nokia murah Alexander. tapi hati aku sudah rasa neutral. sebab sekarang aku sudah percaya. dan juga yakin. jadi aku boleh biarkan saja mesej - mesej ranggi tersebut.







one of my beautiful friend said : cinta itu datang dengan tanggungjawab. 


maka, aku sedang cuba bertanggungjawab atas rasa cinta dia yang infiniti. juga atas hati aku yang pasti.

2011-11-03

hari jadi 20

031191 - 031111


Alhamdulillah. sempat juga menjadi 20 di November yang wangi dan indah ini. 








semoga Allah memberi rahmat dan keberkatan.

2011-11-01

november yang harum

semoga november membawa rahmat
kepada jiwa ceria kita
yang masih diulit asmara penuh ghairah
aku tidak mahu terpuruk lesu
sambil minum susu
di tepi pasu


aku percaya
masih ada kasih sayang dan hati bunga-bunga
pada november
optimis
dan masih bertenaga







xoxo,
u know i love you.

2011-10-24

kau.

don't you ever think about me when you wrote things in this?, mr if?

2011-10-19

mouth and kiss












 my favourite scene in outdoor wedding photography. i wish i have one.













stay by my side.
forget everything.
let me immersed in your hug and love.


2011-10-18

hati penuh luka dan noda

cinta yang terlalu melimpah ruah juga kadang - kala membuat penerimanya jadi kaku dan serba salah hingga membuat dia menolak sedikit cinta itu.

2011-10-15

benarkan aku menangis, kali ini saja

kau tahu kan 26 ini aku dan dia melangkah ke tahun ketiga bersama memadu asmara.
tapi, benarkan aku terpuruk disatu sudut pada hari itu, bolehkah?
aku sangat cintakan dia,
aku tidak sanggup melihat dia pergi
dan jujur
aku sangat mahu menangis
aku masih mahu menghidu bau originalnya
masih mahu mencium bibirnya dengan mesra
masih mahu memeluk pinggang rampingnya
masih mahu menatap mata sepetnya
masih mahu mengelus jemarinya
semua aku masih mahu lakukan.

Amy Alexander,aku tahu kau masih peduli kalau aku mati.

hari lahir kau yang meriah 

kasut kesayangan kau 

saat bahagia bersama

2011-10-08

jujur sangat pun parah

kalau kau nak tahu, golongan XY di sini membosankan.
they never know how to make the situation less awkward.
that's y golongan XX suka bad boys.
so, jgn salahkan saya mama bila XY pilihan saya bukan golongan nasyid.
aku baru cakap mahu 'menjual',
sudah dipandang serong, lonjong, mahupun bulat.
memang bosan la kau ni.
tapi jujur, kau memang menggoda dengan senyuman manis,
cuma, 
jgn terlalu serius bisa ngak?
life is just fun and wild,
anyway, take care boring guy.

Pesanan Sinis: tengah rasa geli.



2011-10-05

asmara sangat jalang

gua rasa meluat.
dengan lelaki - lelaki tunjuk baik.
nak gadis bermaruah dan bertudung.
padahal diri sendiri sembahyang subuh pun belum tentu bangun akibat main dota malam tadi.


oh, shit.
gadis - gadis tu belum tentu nak kamu - kamu.
ntah.
gua rasa teraniaya.
gua ada maruah dan bertudung juga.
entah apa yang gua hangin sangat.
cuma ada antara lelaki itu yang berperangai sangat annoying macam penghulu orentasi kolej gua.
damn. harap dia tak baca.


tahap meluat gua dah nak sampai termuntah dah ni.


Pesanan Sinis: gua ok je. rasa geli plak tetiba dengan lelaki mcm ni. hari ni je. asmara sangat jalang hari ini.

2011-09-25

selepas ciuman dan kau pergi

cinta itu memang sudah mati. memang sudah lama mati. aku baru sedar semalam. cinta yang tidak ikhlas mengapa mahu dipertahankan. hanya membuat jiwa kusut dan kusam. aku rasa cinta aku seperti dia. sila baca apa di sebalik link untuk makluman lebih lanjut.


setelah semua yang dilalui, aku sudah melihat apa yang terhijab. untuk pengetahuan, aku watak antagonis. dia patut beri lagu-lagu ini kepada aku:







maka aku boleh la beri lagu - lagu ini pula kepada dia:






akhir sekali, kami sama - sama nyanyi lagu ini:



begitulah pengakhiran kisah cinta masih diperjuangkan walaupun telah lama mati. dan sekarang ia terkubur. untuk selama-lamanya, aku harap.

Pesanan Sinis: kau sudah bazirkan masa 2 tahun, 10 bulan, 4 minggu dan 2 hari bersama aku              
dan kini Miss Y juga yang kau cari selepas tempoh itu. aku tidak salahkan engkau. selamat bebahagia Mr. Perfect dan hrapnya kau boleh kembali berdua dengan Miss Y yg setia menanti selepas kau tinggalkan dia dahulu.

2011-09-23

Apollo jadi saksi

aku tahu kalau manusia memang tidak pernah puas. begitu juga aku. semenjak terpisah jauh yang setengah jam je kot perjalanan, aku kadangkala kesunyian. aku nampak pengorbanan kau. bukan aku tidak hargai, cuma kadangkala kau tahu nafsu itu mencanak naik. membuatkan aku terlupa tentang kau.


semalam, kita bertengkar. sama. hal lama. cuma orang ketiga yang lain. kenapa kau masih di sisi sedangkan sudah terlalu banyak asid yang aku beri?. ya, mungkin pujuk rayu halus sangat berkesan pada kau.aku tahu. belaian manja sehangat asmara walaupun belum berasmara lagi, itu yang kau tergoda dari aku. 


hujan .semalam. lantai licin. kau genggam erat tangan aku agar aku tidak jatuh.air mata aku hampir menyentuh pipi saat itu. setelah semua kemusnahan hati, kau masih bertanggungjawab. cinta kau sangat kukuh dan teguh. maafkan aku menjadi racun melebihi penawar. 




tapi aku bukan la mahu kita jadi seperti romeo n juliet. itu terlalu dongeng dan ekstrem.




Pesanan Sinis: Amy Alexander masih aku yang punya. 

2011-09-21

coretan muzik yang menari bersama tidurku

aku sangka trauma itu datang serta merta setelah berlaku perkara yang tidak diingini. telahan aku salah.  untuk orang seperti aku, setelah dua bulan baru trauma itu dirasai. benar. aku mula menggigil mengingatinya.bila mata terpenjam, bayangan hal itu menghantui. kenyataan tak selalu indah.


cinta yang aku rasa juga semakin pudar. aku seperti mencari cinta baru yang lebih tetap. tapi, aku tahu ini hanya nafsu semata. cinta yang suci itu tidak sepatutunya dikorbankan untuk hal yang tidak pasti ini. wujud Mr. S pula. haish. cinta, tolong jangan khianati aku dan perasaannya. aku masih cintakan dia.


dan tuhan, berilah aku ketenangan dan idea untuk mengalirkan kata - kata. kerana sesungguhnya perkara ini yang hanya akan membuat aku gembira dan hidup.





2011-09-13

it's my opinion by the way

aku selalu merasakan aku tersilap membuat percaturan. sepatutunya aku ambil sastera, namun aku dah tersekat di bidang biologi. tidak mengapalah, untuk masa depan. kini, aku keseorangan, menulis. kadang jiwa terlalu celaru, maka aku perlu menulis.

dalam hidup, memang perlu kental. kuat dan bertenaga. aku tidak mahu terbiar bergelandangan. mungkin aku sombong, tapi kadang kala perlu untuk mengelak kejahatan.

aku hanya mahu berusaha dan berserah.




tekan untuk kegembiraan dan motivasi.