pIcIsAn

My photo
I write a lot. Every seconds, every hours, every day, every month. But I realize you won't come back.

2011-06-13

solat dan sains

i heard muqadddimah at tv9 this morning.

antara isi penting:

1.solat juga sebahagian meditasi. di mana akan menimbulkan relaxation response dalam diri jika buat dengan bersugguh - sungguh.
2. mengikut kajian, yoga adalah senaman terbaik di dunia. tetapi, dalam solat ada unsur yoga. bukan sama, tapi ada unsur.

3. hal ini kerana solat mempunyai beberapa gerakan yang mampu menyamai faedah yoga.

4. sujud: dapat menaikkan kepandaian otak sebanyak 7% dan 14% meningkatkan ketepatan otak.

5. tapi, jangan la solat sebab nak sihat je. kan wajib tu. 

disebabkan khusyuk solat, orang Islam zaman Rasullullah dapat menjadi kuat dalam menepis semua cercaan dan susah payah daripada yahudi. sebab, dalam diri mereka ada relaxation response. for more info, rajin2 la tengok muqaddimah, 8 pagi, isnin sampai khamis, di tv9.

10 perkara Mei nak buat sebelum berkahwin. [ entry tiru ana faryana]

baru saja baca entry ana faryana. si kecil bercita - cita tinggi. so,i decided to write things similar wif her la. well, she's my bff rite? we share mutual friends and hobbies.

1. get a degree. then we can talk about marriage.

2. published a novel. what a high ambition.

3. dapat streamyx kat umah. haha.

4. manage to drive a car safely. well, i'm quite careless actually. 

5. get a load of money. x perlu risau laki x bagi duit nak beli bawang.

6. pandai masak western. ceh. sbb mei malas nak buat daging salai masak belimbing. [berlagak kau]

7. panjangkan rambut sampai ke tahap yang diperlukan. well, it's quite necessary.

8. get sex education. waa.

9. make sure dah ready to have children.

10. cari cinta sejati. 

well, itu je yang mampu terfikir. haha.

2011-06-01

mother, sorry.

she's gone.
for two weeks.
studying.


suddenly i miss her.
her cook, touch, advice, anger, voice,everything.
she told me to stay home on friday
coz adok ya want to come home.


i said harsh words
saying i don't want
she just silent
'i wanna sleep'
that's what i said
she turn off the phone.


mother, sorry.

tak pernah adil

perang dan cinta sama saja
dalam cinta ada perang
dalam perang ada cinta.


memang terlalu banyak ketidakadilan berlaku
pada aku, dia dan semua
jika kau lihat dari sudut antagonis.


tapi aku protagonis
menyokong kerajaan (eh, politik, x elok ni)
aku cuba redha
aku tahu
Allah menjanjikan yang terbaik untuk aku pada masa depan.


kalau saja kau tahu, cinta dan hidup tidak pernah saksama pada aku.