2010-08-16

berpimpinan


Tatkala aku melintasi jalan raya, tanpa ku sedar tangannya yang ku sauk. Atas dasar kemanusiaan, ku bergegas menariknya agar tidak dilanggar oleh mana- mana motokar mahupun motosikal. Namun segalanya tidak lama, dia sudah pergi disakiti aku yang curang.
            Pernah aku berfikir, mengapa dalam keadaan terdesak sahaja, aku menonjolkan semua kasih sayangku?. Aku melihat si anak dipimpin tangan oleh ibunya, suami memegang erat tangan isterinya, dan kekasih berpegangan tangan tanpa menghirau sesiapa. Tanganmu dan tanganku, pabila bersentuhan, terasa ada satu kemesraan terkeluar. Bibir melorek senyuman, dan kadangkala bisa menjadi panahan. Terasa damai melihat tangan kita bertautan, wahai ibu, ayah, adik, teman, kekasih, suami, isteri dan seantero saudara.
            Aku terasa berenang di dalam kolam hotel termahal pabila ada yang sudi memegang  erat jemariku di kala kita melintas jalan. Owh, dunia bertukar menjadi alice in wonderland…
Berdoa saja ada yang mampu memberikanku itu…. Noktah.

No comments:

Post a Comment

How Covid - 19 pandemic made me come back as Kebaya Sendat Sepatu Merah

  It's been a while. As for me to start writing again. I've been losing myself for the past few years. I missed blogging. Showing of...