2011-09-12

ciuman di kek keju

aku sudah tidak berasa kesunyian lagi
berada dalam fasa baru kehidupan
cerah dan terang
aku cuma berharap ia kekal


menyanyikan lagu gembira bersama
di pagi hari
pada mula aku tiba di pusat cendekiawan ini
gementar
dia menyelubungi aku


namun aku percaya
kekuatan hati akan membawa aku
membuang segala gentar
dan alhamdullillah
segalanya terbukti


setelah bertapak dan bermukim di tanah klasik
aku meneruskan kembara
ke tanah berpengaruh
di mana 
hanya iman dan cinta suci
mampu menyelamatkan engkau


doakan aku selamat mengharungi segala dugaan dan anasir yang bakal menerjah. 

2 comments:

  1. karangan yang masak
    selamat ke hadapan
    pasti kelainan berkibar dalam diri kamu bila bersua kelak
    MATANG.

    ReplyDelete
  2. ya, itu sudah pasti. trima kasih sntiasa di sisi orked.

    ReplyDelete

How Covid - 19 pandemic made me come back as Kebaya Sendat Sepatu Merah

  It's been a while. As for me to start writing again. I've been losing myself for the past few years. I missed blogging. Showing of...