2012-12-12

Urusan Seri Paduka Baginda Si Angin


Dear Angin,

Maaf aku membuat kau kaget. memang aku tidak pernah mengutus warkah buatmu. aku cuma dapat merasa hadirnya engkau di hari-hariku yang indah. kau yang selalu mengutus khabar baik dan buruk,oh tidak lupa khabar angin. usah risau, aku masih sayang dan masih memerlukan kau. aku punya tugasan berat untukmu. mohon jangan tarik diri atau menghilang selepas tahu apa tugasanmu ini.


aku pinta kau titipkan angin angau pada dia. ya,dia si mata sepet.sisipkan nama aku dalam setiap helaian rambutnya, setiap batang giginya, di celahan jari-jari gebunya tak lupa dalam degupan jantungnya. agar di mana-mana hanya aku yang dia lihat. kau faham ini?. Bagus.


kemudian, kau pulang ke mari. duduk di sisi aku. jika dia muncul dalam masa 30 minit, kau berjaya. jika tidak, akan aku hembus engkau ke lembah angin gelap. selama-lamanya!. 


maka, persiapkanlah segala bala tenteramu. panggillah tornado, taufan dan ribut untuk turut serta membantu. buatlah dia menjunjung nama aku seorang. aku tiupkan doa dari jauh. pastikan kau berjaya!



                                   Hug and Kiss,
Gadis Pencinta Kekar

[sumber gambar]

4 comments:

  1. aku tangkap doamu sematkan dalam hati

    ReplyDelete
  2. kenapa dicelah celah gigi pun kena-angin tanya
    haha

    moga terlekat disanubari,mohon kaudua bersatu hati sampai mati.hehe

    ReplyDelete

How Covid - 19 pandemic made me come back as Kebaya Sendat Sepatu Merah

  It's been a while. As for me to start writing again. I've been losing myself for the past few years. I missed blogging. Showing of...