2011-04-20

Kerna kau cinta teratas, selamat tinggal

aku sudah mahu pergi
meninggalkan kau bersama janji di sini
sedih?
lihat air di tubir mata
eh,
bukan nangis, peluh.

disebabkan aku terlalu mencintai engkau
maka selamat tinggal.

kenapa?
kerana aku mahu kau membenci dan membuang aku
supaya hati kau tidak perit
apabila aku pergi.

tanah sempadan Perak
tempat kau dan aku bersemayam
3 tahun
terima kasih.

aku sudah mahu pulang
membanting tulang
kau juga
ingin pulang ke tempat banyak bawang.

doakan kita bertahan
dengan jarak 2 jam
aku tidak yakin
tetapi akan cuba.

28 April 2011
aku pergi nanti.


going the distance - it's about banting and rawang.

3 comments:

  1. tempat banyak bawang kat mana?

    kamon bebeh~~jarak 2 jam takkan nak pisah kot~~

    ReplyDelete
  2. rawang= bawang.

    haha.

    ana: mesti la.

    ReplyDelete

How Covid - 19 pandemic made me come back as Kebaya Sendat Sepatu Merah

  It's been a while. As for me to start writing again. I've been losing myself for the past few years. I missed blogging. Showing of...