2011-12-31

Noah and Allie
























do you think that our love can create miracles?







believe in me
and die with me.

2011-12-25

Perihal Cuti Sebelum Sepatutnya

Angin bertiup sangat kencang tika ini. mujur ada Alexander menjadi benteng.





Seluar sawa batik yang terpaksa dibeli kerana hanya jeans saja yang tersarung.



memang rasa gembira bermain simbah - simbah cecair masin ke mata masing - masing.
tapi, aku bercuti sebelum masanya.
sebelum membaling dadu pada jawapan aneka pilihan,
sebelum menulis formula statistik di tudung sebagai cubaan meniru.
namun, aku tetap gembira.


P bebel kat S = tidak tahu kenapa, sarapan dan makan tengah hari di PD tidak seenak di Kl. owh, berlagak sungguh.

2011-12-23

Perihal menatap mata Ah Chai



bila aku masih duduk di bangku sekolah , berdiri di atas meja sekolah,
aku percaya persamaan akan membawa kebahagiaan dalam hal ehwal geli - geli.
itu masa hormon aku memberontak.

bila dah duduk sama taraf dengan meja ni,
aku mula mempertikaikan
dan aku mula sangsi asmara
persamaan hanya akan menjadikan hal ehwal geli - geli menjadi bosan
pudar dan malap

kau pendiam, dia pendiam                    = suasana tanah perkuburan.
kau suka merah, dia pun sama   = mau gaduh seminggu pasal warna saja.
        
tapi aku tidak salahkan orang yang mempunyai banyak persamaan.
mungkin hubungan lebih erat.
cuma untuk aku, tidak lah.
kerna aku yakin dua watak berbeza
akan membentuk hal ehwal geli - geli yang menarik.


P bisik-bisik kat S = dah mcm motivator. cit.

2011-12-14

50/50

semua orang sibuk nak tgk Ombak Rindu yang x brape ombak tu.
gua rileks je pegi tgk movie 18 ke atas ni.
but seriously,
apa yg 18 sgt sbnarnya?

adakah kerana scene ini?
                   

                
adakah kerana ayt itu?





  
this girl is cute


isn't they lovely?


this movie is teaching me about how to know who is there for you while you need them.
you will realize that only parents that can accept you no matter who you are.
and you will find a true friend that can face all this worse thing together.


P pesan kat S = i just can't imagine myself having serious disease. seriously. 

2011-12-10

2011-12-03

Humpty Alexander Dumpty

Puss in Boots = cute, awesome, tricky, noble heart.

Humpty Alexander Dumpty = round, engineer, full of ambition, avengeful.

Kitty Soft Paws = sexy, masculine, independent, seductive.

a cute and colourful movie. funny too.






i just can't resist his enchanting eyes. really. 

2011-11-29

kau, kau yang begitu keras

kau tahu
aku memang berasa gembira dapat melihat kau semalam
tersenyum
bersama harumnya lavender yang harmoni
terlihat di mata sepet kau
sebenarnya jiwa kau merindui aku
tetapi masakan kau mahu mengaku
genggaman tangan aku yang kau sambut erat
telah menjadi bukti

aku tidak suka orang ketiga
yang malaikat mahupun syaitan
mereka hanya membuat genggaman tangan kau menjadi longgar
jujur
aku memang terkilan
apabila kau menerima kata-kata
menyuruh kau berkeras hati
menolak aku jauh ke gaung kesepian
dan gua kesedihan yang gelap

lagu yang aku nyanyikan malam itu
hanyalah irama syahdu dan punah
hati aku sangat sendu
melihat kau mengelak pandangan mata aku
dan menolak usapan lembut di jemari kau

aku telah berjanji
jika kau tidak kembali pada 30 november
aku tidak akan menaruh harapan lagi
akan hentikan segala-galanya
jiwa wanita aku juga punya maruah
walau mungkin aku akan kehilangan cinta yang paling ikhlas dan romantis


'kalau ada jodoh, kita jumpa di pelamin' Amy Alexander, 2011


kad yang kau beri pada umur aku menjadi 20



2011-11-19

Topman hitam

aku masih tidur dengan baju yang masih terlekat dengan bau kau.
aku mahu kau.
tolong jangan suruh aku buang baju ini
ini saja yang tinggal untuk memastikan aku terus bernafas.




2011-11-18

kosong yang kosong

andai kau korek hati aku yang lara ini, pasti kau terjumpa satu ketulan besar yang bercahaya.
itu adalah engkau. jika ketulan itu dialihkan, maka aku tidak akan bernyawa lagi.
teman - teman kau kata mengambil aku menjadi kekasih adalah keputusan paling bodoh pernah kau lakukan. tapi, pernahkah kau tahu,
mengambil engkau sebagai kekasih adalah keputusan paling mulia pernah aku ambil.
aku tahu jiwa lelaki kau yang begitu sensitif sangat terluka.
namun, jiwa syahdu wanita aku lebih tersayat dengan semua kata - kata hina kau.



aku sudah penat. aku mahu berehat. tapi hati rawan aku menginginkan kau menemani mimpi malamku.
sejak kau mengeluarkan kata -kata keji, saban malam aku diganggu igauan ngeri.
tampak benar jiwa aku terganggu dengan cercaan yang menghiris itu.


AKU TIDAK MAHU KEHILANGAN KAU KERANA AKU SUDAH MULA PERCAYA KAU ADALAH SEGALA - GALANYA.

jadi, sila kembali ke sisi gadis picisan yang hina dina ini.
jika jiwa kau sudah tidak sekutu, aku redha. aku cuba redha.

2011-11-16

bukan balang biasa

hati memang kadang - kadang gemar mencurangi tubuh badan
membuat pandangan orang menjadi rumit
dan sulit


hati yang berjauhan
membuat aku rindu pada hembusan nafas ceria
yang sering dikhianati
oleh rasa pedihnya cemburu


aku sering juga mengusap
balang penuh kasih sayang itu
untuk memastikan ia sering bercambah
dan kekal setia menemani aku
tapi kadangkala 
balang itu menjadi kotor
maka aku perlukan kau untuk memastikan ia suci kembali


alam dan dunia yang berubah
telah membuat aku jarang melayani balang itu akhir - akhir ini
hanya kau saja tetap setia
pernah juga balang itu hampir pecah
kerana kegagahan tangan kita
mampu juga diselamatkan


aku ingin ia kekal di situ
bersih
wangi
tanpa sebutir hama pun
dan aku tahu
caranya mudah saja
kau dan aku perlu bersatu.















How Covid - 19 pandemic made me come back as Kebaya Sendat Sepatu Merah

  It's been a while. As for me to start writing again. I've been losing myself for the past few years. I missed blogging. Showing of...